انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)
انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)

ممنوعیت از رده خارج کردن خودروهای تاریخی

با تصویب آیین نامه صیانت از خودروهای تاریخی(کلاسیک) در جلسه هفته گذشته هیات دولت، اسقاط و از رده خارج کردن اتومبیل های تاریخی(کلاسیک) ممنوع شد. 

 به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، علی اصغر پرهیزکار، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، با اعلام این خبر گفت: به دنبال پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مبنی بر حفظ و صیانت از خودروهای تاریخی(کلاسیک)، آیین نامه ای توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی و فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی(کمیته کلاسیک) تدوین شد و به تصویب هیات دولت رسید. 

وی افزود: همچنین از تاریخ ابلاغ این مصوبه اسقاط و از رده خارج کردن کلیه خودروهای تاریخی(کلاسیک) که به تشخیص کمیته پیش بینی شده در این آیین نامه پلاک و سند تاریخی دریافت کنند ممنوع شد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به تشکیل کارگروهی تخصصی در این رابطه اظهار داشت: بر اساس ماده 2 آیین نامه فوق، به منظور شناسایی مصادیق خودروهای تاریخی و اتخاذ تدابیر هماهنگ برای حفظ و صیانت از آنها کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان میراث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان تربیت بدنی، (کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی) و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران تشکیل می شود.

همچنین در این رابطه مهندس احمد قلعه بانی، رئیس فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه مذکور را که نتیجه سه سال پیگیری مستمر کمیته کلاسیک این فدراسیون و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی  جمهوری اسلامی ایران بوده است موفقیت چشمگیر و استفاده بهینه و مثبت از توانایی ها و مزایای نسبی کانون و فدراسیون دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد