انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)
انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)

ثبت مسجد جامع ارومیه در فهرست میراث جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: مسجد جامع شهر ارومیه برای ثبت در فهرست میراث جهانی معرفی شده است.

 محمد علیزاده ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پرونده این اثر تاریخی برای معرفی به سازمان جهانی یونسکو به معاونت حفظ، احیا و ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است.

وی ادامه داد: ارزش معنوی و معماری، منحصر بودن و قدمت این اثر در این پرونده ارائه شده است که پس از بررسی در کمیته فنی سازمان برای ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال می شود.  


مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه از احداث چهار کمپ گردشگری در استان خبر داد و اظهارداشت: این کمپ ها در قره کلیسای چالدران، تخت سلیمان تکاب، تپه حسنلوی نقده و محور ارتباطی ماکو به خوی احداث خواهند شد.

علیزاده بیان داشت: این کمپها هر کدام با دو میلیارد ریال اعتبار احداث خواهند شد و شامل نمازخانه، توقف گاه خودرو، سرویسهای بهداشتی و آلاچیق و فضای سبز خواهند بود، که عملیات اجرایی این طرحها بزودی آغاز و تا پایان سالجاری بهره برداری از آنها آغاز خواهد شد.

مسجد جامع ارومیه یکی از مساجد قدیمی آذربایجان غربی است که در مجاورت بازار ارومیه واقع شده و مربوط به نیمه دوم سده هفتم هجری قمری است.

در صورت ثبت این اثر مسجد جامع ارومیه سومین اثری خواهد بود که پس از قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب در فهرست آثار جهانی ثبت می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد