انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)
انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)

ارومیه به پایتخت فرهنگی آذربایجان بدل شود

شهردار ارومیه: ارومیه به پایتخت فرهنگی آذربایجان بدل شود.

شهرداری ارومیه شهردار ارومیه گفت: ارومیه با بهره مندی از اقوام و پیروان ادیان و مذاهب مختلف می تواند خود را به عنوان پایتخت فرهنگی آذربایجان مطرح کند.

ابراهیم بازیان مردم این شهر را یکی از با فرهنگ ترین شهروندان معرفی کرد و اظهارداشت: این مردم شایسته بهترین ها هستند و ثابت کرده اند که می توانند لقب پایتخت فرهنگی آذربایجان غربی را به خوبی به خود اختصاص دهند.

وی اجرای پروژه های مختلف فرهنگی را در این راستا دانست و گفت: می توانیم با استفاده از این پروژه های فرهنگی، نمادهای زیبایی را برای شهر ارومیه ایجاد کنیم که به یادگار بمانند.

بازیان تصریح کرد: ارومیه ظرفیت یک شهر فراملی را دارد زیرا  شرایط ارومیه، شرایط خاص و ویژه ای است و کمتر شهری در جهان است که همچون ارومیه و استان آذربایجان غربی با چهار کشور جهان هم مرز باشد و این ظرفیت می تواند ارومیه را به توسعه نزدیکتر کند.

نشان جدید شهرداری ارومیه با الهام از دریاچه ارومیه و میانگذر طراحی می شود

بازیان با اشاره به اینکه دریاچه زیبای ارومیه به عنوان اصلی ترین نماد این شهر شناخته شده است، گفت: علاوه بر آن، اجرای مناسب طرح میانگذر دریاچه ارومیه نیز زیبایی خاصی در چشم مردم و مسافران داشته است و درصدد هستیم این دو را به عنوان نمادهای شهر ارومیه در نشان جدید شهرداری ارومیه طراحی کنیم.

شهردار ارومیه با بیان اینکه ارومیه به معنی شهر آب است، خاطرنشان کرد: این امر نیز موید آن است که این شهرستان از دیرباز دارای آبهای فراوانی بوده است که از این زمینه نیز در اجرای نشان جدید شهرداری بهره خواهیم برد.

وی اجرای پاسداشت ایام الله، احیای سنن اسلامی ، دعوت از خطبای تراز اول و مسجد محوری را در راستای معنویت، اجرای طرح های جمعه بازار کتاب، احیای مشاغل خانگی، حمایت از نخبگان و همکاری در جشنواره ها را در حوزه معیشت فرهنگی و احداث مجموعه های ورزشی، احداث پارک، آیینه خانه، باغ گل و باغ پرندگان و اجرای فعالیتهای پیاده روی و کوهنوردی خانوادگی را در حوزه نشاط و لذت از مهمترین برنامه های فرهنگی شهرداری عنوان کرد  و بر اجرای هرچه بهتر آنها در شهر تاکید کرد.

ارومیه در رقابتهای دسته یک فوتبال حضور می یابد

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به خرید امتیاز یکی از تیم های دسته یک فوتبال کشور برای حضور تیمی از ارومیه در این رقابت ها اظهار داشت: تاسیس باشگاه ارومیه ای با تولیت شهرداری ارومیه قطعی شده است و در ماههای آینده شاهد حضور تیم ارومیه ای در این مسابقات خواهیم بود.

بازیان ادامه داد: امیدواریم حضور این تیم در رقابتهای دسته یک و رقابت با تیم های دسته یکی بتواند نشاط بیش از پیش را در بین جوانان ارومیه ای ایجاد کند.

تاسیس سازمان فرهنگی در شهرداری ارومیه

شهردار ارومیه اضافه کرد: البته در کنار توجه به ورزش حرفه ای در شهرداری ارومیه، مدیریت شهری به دنبال اجرای زیرساخت های ورزش همگانی در شهر است و در همین راستا سازمان فرهنگی ورزشی را تاسیس کرده است.

وی در ادامه به ماموریتهای فرهنگی  و ورزشی شهرداری ارومیه اشاره کرد و گفت: ساخت نخستین فرهنگسرای قرآن و عترت در کشور در شهر ارومیه، احداث چهار کتابخانه در سال جاری و اجرای چهار کتابخانه در سالهای مختلف در شهر، توسعه ورزشگاه های محله ای در سال جاری به میزان 12 ورزشگاه، ساخت سالن با مشارکت سازمان تربیت بدنی در سطح شهر به ویژه مناطق محروم از جمله این فعالیتهاست.

بازیان نهضت نوسازی و بهسازی در شهر از خط مشی های اصلی شهرداری ارومیه در دوره اخیر عنوان کرد و افزود: با اجرای این نهضت توانستیم فعالیتهای خوبی را در شهر انجام دهیم که این امر ارومیه را به افقهای روشنی نزدیک کرده است و امیدواریم شاهد دگرگونی در چهره شهر ارومیه در آینده باشیم.

" خبرگزاری مهر "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد