انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)
انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)

نیاز های اساسی گردشگر 70 درصد امینت و 30 درصد رفاه

تبیین  نقش امنیت در توسعه گردشگری در همایش گرامیداشت هفته گردشگری و نیروی انتظامی

امنیت توسعه گردشگری به منظورگرامیداشت تقارن هفته های گردشگری و نیروی انتظامی همایشی درآذربایجان غربی برگزار شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در ابتدای این همایش با گرامیداشت تقارن این دو هفته بااشاره به نیازهای اساسی گردشگر، سهم امنیت را 70 درصد و 30 درصد مابقی را رفاه عنوان کرد و افزود: شاخصهای گردشگری در چند سال اخیر که عبارتند از تعداد تختهای اقامتی، ضریب اشغال تخت و تعداد گردشگر ورودی، نشانگر افزایش ورود گردشگر به آذربایجان غربی و رشد تصاعدی این صنعت است.

اسدالله علیزاده افزود: با توجه به مرزی بودن استان و شرارتهایی که توسط ایادی استکبار در منطقه انجام میشود با حضور هوشمندانه و مقتدرانه نیروهای مسلح و انتظامی درصحنه و تلاش برای افزایش ضریب امنیت، صنعت گردشگری استان با رشد بسیار مطلوبی مواجه بوده است.

وی در ادامه،این همایش را بهانه ای برای تقدیر و تشکر ویژه از نیروی انتظامی که امنیت شهرها،جاده ها، مرزها و امنیت عمومی را برای مسافران فراهم میکنندخواند و افزود: ارتباط و تعامل نیروی انتظامی با میراث فرهنگی و فعالان بخش گردشگر ی  نوید بخش توسعه این بخش درسالهای آتی است.

نقش امنیت در توسعه گردشگریمدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی طلایه دار حکومت اسلامی در دنیا است افزود: وظیفه اصلی ما صادر کردن و جهانی کردن این انقلاب است و در این راستا صنعت گردشگری با توجه به  نقشی که در افزایش درآمد، اشتغال زایی و افزایش درآمد عمومی جامعه اسلامی و توسعه کشور دارد نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

 این مقام مسئول با اشاره به برنامه 20 ساله و سند چشم انداز توسعه استان، کشاورزی، صنعت و گردشگری را رئوس مثلث توسعه استان خواند و افزود: گردشگری با توجه به میزان بالای اشتغال زایی و کار آفرینی یکی از مهمترین محور های توسعه استان به شمار می رود که ملزومات توسعه این صنعت و اصلی ترین لازمه اش تامین امنیت است.

ادامه مطلب ...

پذیرایی آذربایجان غربی از گردشگران تابستانی

آذربایجان غربی در سال جار ی پذیرای بیش از یک میلیون و هفتصد هزار گردشگر تابستانی بود.

پذیرایی آذربایجان غربی از گردشگران تابستانی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: از آغاز سفرهای تابستانی درسال جاری تعداد مسافرین ورودی به استان  مجموعا بالغ بر 1779350 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

حبیب متذکر افزود: افزایش آشنایی اقشار مختلف مردم با جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی و آب و هوای مطبوع استان نسبت به سایر استانهای گردشگرپذیر کشور از مهمترین عوامل افزایش تعداد گردشگران تابستانی به شمار می روند.

وی در ادامه به سفر بیش از یک میلیون و دویست هزار گردشگر با خودروی شخصی به استان خبر داد و افزود: دراین مدت نزدیک به نیم میلیون نفر با اتوبوس و مینی بوس به آذربایجان غربی سفر کرده اند و مابقی گردشگران تابستانی با قطار و هواپیما وارد استان شده اند.

در این مدت گردشگران تابستانی از سواحل دریاچه ارومیه، غارسهولان، آبشارشلماش، موزه ها و مجموعه های جهانی تخت سلیمان و قره کلیسا، مزار شمس تبریزی و سایر مناطق خوش آب و هوا و باغات حاشیه شهر ها بازدید کردند.

منبع: روابط عمومی و امور فرهنگی، اجتماعی میراث فرهنگی آذربایجان غربی