انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)
انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)

نیاز های اساسی گردشگر 70 درصد امینت و 30 درصد رفاه

تبیین  نقش امنیت در توسعه گردشگری در همایش گرامیداشت هفته گردشگری و نیروی انتظامی

امنیت توسعه گردشگری به منظورگرامیداشت تقارن هفته های گردشگری و نیروی انتظامی همایشی درآذربایجان غربی برگزار شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در ابتدای این همایش با گرامیداشت تقارن این دو هفته بااشاره به نیازهای اساسی گردشگر، سهم امنیت را 70 درصد و 30 درصد مابقی را رفاه عنوان کرد و افزود: شاخصهای گردشگری در چند سال اخیر که عبارتند از تعداد تختهای اقامتی، ضریب اشغال تخت و تعداد گردشگر ورودی، نشانگر افزایش ورود گردشگر به آذربایجان غربی و رشد تصاعدی این صنعت است.

اسدالله علیزاده افزود: با توجه به مرزی بودن استان و شرارتهایی که توسط ایادی استکبار در منطقه انجام میشود با حضور هوشمندانه و مقتدرانه نیروهای مسلح و انتظامی درصحنه و تلاش برای افزایش ضریب امنیت، صنعت گردشگری استان با رشد بسیار مطلوبی مواجه بوده است.

وی در ادامه،این همایش را بهانه ای برای تقدیر و تشکر ویژه از نیروی انتظامی که امنیت شهرها،جاده ها، مرزها و امنیت عمومی را برای مسافران فراهم میکنندخواند و افزود: ارتباط و تعامل نیروی انتظامی با میراث فرهنگی و فعالان بخش گردشگر ی  نوید بخش توسعه این بخش درسالهای آتی است.

نقش امنیت در توسعه گردشگریمدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی طلایه دار حکومت اسلامی در دنیا است افزود: وظیفه اصلی ما صادر کردن و جهانی کردن این انقلاب است و در این راستا صنعت گردشگری با توجه به  نقشی که در افزایش درآمد، اشتغال زایی و افزایش درآمد عمومی جامعه اسلامی و توسعه کشور دارد نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

 این مقام مسئول با اشاره به برنامه 20 ساله و سند چشم انداز توسعه استان، کشاورزی، صنعت و گردشگری را رئوس مثلث توسعه استان خواند و افزود: گردشگری با توجه به میزان بالای اشتغال زایی و کار آفرینی یکی از مهمترین محور های توسعه استان به شمار می رود که ملزومات توسعه این صنعت و اصلی ترین لازمه اش تامین امنیت است.

فرمانده انتظامی استان نیز در این مراسم با تاکید بر نقش و اهمیت صنعت گردشگری در دنیای کنونی بر ضرورت بهره برداری از میراث فرهنگی غنی و جاذبه های طبیعی منحصر بفرد کشور، رهایی از اقتصاد تک محصولی و وابستگی به نفت افزود: برای توسعه و تامین زیر ساختهای مورد نیاز این بخش حضور و مشارکت کلیه نهاد ها ضروری است.

سردار نصرتی در ادامه امنیت را یکی از عوامل تاثر گذار در توسعه گردشگری خواند و افزود: امنیت زیربنای  همه خوبیها پیشرفتها و آبادانیها در کشور است.

وی درادامه تعامل سازنده متولیان، برنامه ریزان و فعالان گردشگری، ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران در بخشهای حمل و نقل جاده ای، هتلداری،حمل و نقل عمومی، پذیرایی، بازار، کسبه و اصناف، افزایش و بهبود مهارت های رفتاری و استفاده از تجارب سایر کشورها و رشد موزون سفر و ملزومات آن را از عوامل تاثیر گزار در توسعه بخش گردشگری عنوان کرد.

درپایان این همایش از فرمانده انتظامی استان، فرمانده انتظامی ارومیه، مدیریت راهنمایی و رانندگی استان، مدیریت نظارت بر اماکن عمومی استان، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، مدیرعامل شرکت توسعه صنعت گردشگری استان، فرماندارارومیه، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی، بهره بردار مجتمع گردشگری باری، موسس هتل 5 ستاره آنا در ارومیه، بهره برداران منطقه نمونه گردشگری گلمانخانه ارومیه، شرکت هزاره غرب ارومیه، هتل پارک ارومیه و مدیران مهانسرای ایرانگردی و جهانگردی ارومیه، دفترخدمات مسافرتی اسپوتا، مهماندپذیر بندری میاندواب، غذاخوری بین راهی سه راه محمدیار، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان و مدیر سازمان مدیرت صنعتی استان به پاس تلاش هایشان در توسعه گردشگری استان با اهدا لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

منبع: روابط عمومی و امور فرهنگی - اجتماعی میراث فرهنگی آذربایجان غربی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد