انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)
انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)

ساماندهی مقبره شمس تبریزی

مقبره شمس تبریزی  برای میزبانی  همایش بین المللی بزرگداشت این عارف شهیر ساماندهی شد.

ساماندهی مقبره شمس تبریزی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اعلام این خبرگفت: با انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی شهرهای خوی و شیراز با محوریت پیوند فرهنگی میان بارگاه حضرت شمس تبریزی و حافظ، این اداره کل اقدام به خرید و تخریب 10 پلاک از منازل مسکونی مجاور این بارگاه نمود که در نتیجه این اقدام مساحت کنونی این بارگاه به 7000 متر مربع رسید.

اسداله علیزاده افزود:در ادامه طرح ساماندهی این بارگاه در سال جاری، عملیات تخریب، خاکبرداری، تسطیح، زیرسازی، احداث دیوار در ضلع شرقی به فرم سنتی و کف سازی با اعتباری نزدیک به چهارمیلیارد ریال انجام شده است.

ساماندهی مقبره شمس تبریزیوی با اشاره به برنامه های این اداره کل برای ساماندهی اساسی و اجرای طرح جامع بارگاه شمس افزود: طرح سایت پلان این مجموعه شامل احداث سر درب ورودی، احداث مقبره، فضاسازی، نور پردازی، فضای سبز، تاسیسات و امکانات رفاهی، با اجرای فراخوان عمومی انتخاب خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: این طرح در فضایی بالغ بر 7000 متر مربع اجرا خواهد شد که بر اساس برآورد های انجام شده برای اجرای آن در طول سه سال، اعتباری نزدیک به 50 میلیارد ریال مورد نیاز است.

با پیوند این طرح به طرح جامع حرم تا حرم که بارگاه حضرت شمس را به امامزاده بهلول خوی متصل میکند، فضای وسیعی در حدود یک کیلومتر بین دو حرم ایجاد خواهد شد که تاثیری شگرف در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر خوی خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد