انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)
انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)

یک نمره منفی دیگر در کارنامه گردشگری استان آذربایجان غربی

به نظر شما هدف یک گردشگر از رفتن به ساحل دریا،  دامنه کوه، جنگل و بطور کلی " سفر " چه می تواند باشد؟

 نیازهای زیبایی شناسانه، آشنایی با جاذبه های گردشگری، تفریح، سلامت جسمانی و بسیاری عوامل دیگر، همه و همه دست به دست هم می دهند تا دلایل آغاز یک سفر باشند اما بی تردید یکی از اساسی ترین و بزرگترین خواستها و نیازهای انسان، رسیدن به آرامش روحی و روانی و دور بودن از سر و صدا و دغدغه های زندگی ماشینی است.

حال تصور کنید هنگام سفر به یک منطقه گردشگری با صدای وحشتناک گلوله های توپ و ادوات جنگی روبرو شوید!! چه احساسی به شما دست خواهد داد؟ طبیعتا علاوه بر اینکه نیازهای روحی حاضرین تامین نشده بلکه نگرانی و اضطراب ایجاد شده موجبات ترک منطقه را فراهم خواهد آورد.

این همان اتفاقی است که سالهای سال در نزدیکی شهر قوشچی و در کنار مجتمع گردشگری باری قوشچی رخ می دهد و ظاهرا پایانی بر آن نیست! در هفته های اخیر هم طنین صدای گلوهای توپ بر شهر قوشچی و روستاهای اطراف سایه افکند!


  

 سوال اینجاست!

در استانی که گردشگری یکی از مهمترین ظرفیت های آن است چرا چنین حرکتی باید در یک منطقه گردشگری و کنار یک مجتمع گردشگری صورت گیرد و تا چه زمانی شاهد فعالیتهای اینچنینی ضد گردشگری خواهیم بود؟! مگر نه اینکه هر چیزی زمان و مکانی دارد؟ آیا درک این مسئله که برگزاری چنین مانورهایی باید دور از مناطق مسکونی و همچین مناطق گردشگری باشد دشوار است؟ آیا وقت آن نرسیده تا خط بطلانی بر این عمل ناصحیح بکشیم؟ آیا زمان آن نیست تا برای آبادانی شهر و استان خود گام های سازنده و موثری برداریم؟ به امید پیشرفت و سرافرازی آذربایجان غربی

نویسنده: رحیم پوراسد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد