انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)
انجمن یورد

انجمن یورد

سازمان مردم نهاد جوانان (سمن)

گسترش تعاملات آذربایجان غربی و ترکیه در حوزه گردشگری

در دیدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و سر کنسول ترکیه در ارومیه، بر گسترش تعاملات فی مابین در حوزه گردشگری تاکید شد.


گسترش تعاملات آذربایجان غربی و ترکیه  در حوزه گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در دیدار با سر کنسول ترکیه در ارومیه با اشاره به وجود 488 کیلومتر مرز خاکی بین آذربایجان غربی و ترکیه افزود: مرز مشترک ایران و ترکیه در آذربایجان غربی، از دیرباز، مرز صلح و دوستی بوده  و مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی موجب وفاق و همدلی مردمان منطقه است.

اسداله علیزاده در ادامه با اشاره به فراهم شدن مقدمات راه اندازی خط هوایی ارومیه – وان، این اقدام را گام موثری در توسعه و تعمیق تعاملات فی مابین خواند و افزود: راه اندازی این خط هوایی، علاوه بر تسهیل سفر و توسعه گردشگری، نقش موثری در گسترش همکاری های تجاری و فرهنگی طرفین خواهد داشت.

اردوغان اوداباش سر کنسول ترکیه در ارومیه نیز در این دیدار مشترکات جغرافیایی و فرهنگی بین آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه را زمینه ساز تحکیم پیوندهای  مردم این دو خطه عنوان کرد.

طرفین درادامه در خصوص راهکارهای اجرایی شدن طرح راه اندازی خط هوایی ارومیه – وان  به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 راه اندازی خط هوایی ارومیه - وان از مصوبات نخستین اجلاس توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری استانهای مرزی ترکیه و ایران  است که آبان ماه سال جاری در ارومیه برگزار شد.

منبع: روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان غربی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد